torsdag 1 mars 2018

Två köp och Buffet's senaste intervju

Den här gången tänkte jag vara lite kvickare med att lägga ut mina transaktioner.

Sedan senaste uppdateringen har följande två köp genomförts.




Europris på 27,7 samt Senior Housing Properties Trust på 15,09. Precis som vanligt blir det inte några kommentarer.

Tillägg: nu även uppdaterat sidan med innehaven i Seglarportföljen samt utdelningskalendern.

Har du en stund över kan jag rekommendera att kolla in senaste intervjun med Warren Buffet.

Beundrar Warren för att vara generös med sin tid och kunskap. Inte många av de rikaste i världen som lägger ner energi på att förklara för vanligt folk att aktier är en del av ett företag och andra helt grundläggande saker - en sann inspiration!























Innehaven >> Seglarportföljen
Ny på bloggen >> Starta här
Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix

6 kommentarer :

  1. Har också Senior Housing. De släppte en helt ok rapport, men utdelningshöjningarna lyser med sin frånvaro, och förvaltningsarvordet är ganska saftigt, precis som hos PSEC. Kommer nog avvakta. Ökar istället i SBRA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, otäckt höga "incentive fees" som management mjölkar bolaget på.

      Fortsätter kursen ner kanske det inte blir någon kompensation för dem nästa år, haha.

      Radera
  2. Oj massa videos, kul! Ska kolla in sen när jag har mer tid :). Man märkar att han brinner för det han gör.

    Med vänlig hälsning Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  3. Passivinkomst 602018-03-01 18:52

    SNH är underskattad tror jag, men följer väl OHIs fotspår mer eller mindre, sedan är räntan avgörande. På sikt kommer den att leverera. ���� jag äger SNH och kommer förmodligen att öka jag med ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se, under tiden man väntar får man ganska bra betalt :P

      Radera